Центар за управување со промени

За нас

Центарот за управување со промени (ЦУП) е независна и непрофитна тинк-тенк организација која е посветена на поттикнување добро управување и реформа на јавната администрација преку истражувања, анализи, дебати и директна поддршка на институциите во градење и зајакнување на нивните капацитети.Истражувањата на ЦУП кои имаат сеопфатен, интердисциплинарен пристап и темелна методологија претставуваат сериозна основа за подобрување на јавните политики, управувањето со институциите и организациските процеси.Клучни области во кои ЦУП работи се: Добро управување и реформа на јавна администрација (транспарентност, отчетност, јавни услуги и јавни политики), оптимизација и дигитализација на процеси и системи, воведување на стандарди за квалитет во работењето, парламентарна демократија и европски интеграции.

Повеќе за нас keyboard_arrow_right

Последни новости

Mожно ли е владеење на правото со комерцијален службен весник?

Дата: 03.11.2025

Владеењето на правото е основен принцип на секоја демократска држава, а еден од неговите составни елементи е правната сигурност, која подразбира дека граѓаните ќе бидат запознаени со правните правила на државата т.е. законите и другите подзаконски општи правни акти (општи правни прописи). Според листата на критериуми за владеење на правото (Rule of Law Checklist) издадена од Венецијанската Комисија[1], правната сигурност, како елемент на владеењето на правото, подразбира пристап до законодавството, односно ги поставува следните две прашања: Дали сите законски акти се објавуваат пред да стапат во сила? Дали се лесно достапни, на пр. бесплатно преку интернет и/или во службен билтен?[2] Владеењето на правото е една од темелните вредности и на нашиот уставен поредок, согласно во член 8 став 1 алинеја 3 од Уставот на Република Северна Македонија[3]. Согласно член 52 став 2 и 3 од Уставот „законите и другите прописи се објавуваат во Службен весник на Република Македонија најдоцна во рок од седум дена од денот на нивното донесување. Законите влегуваат во сила најрано осмиот ден од денот на објавувањето, а по исклучок, што го утврдува Собранието, со денот на објавувањето.“ Службениот весник на Република Северна Македонија се издава во печатена и електронска форма. Веб страницата на Службениот весник[4] содржи преглед на сите изданија по години, меѓутоа пристапот е бесплатен само за изданијата од изминатите години, а за пристап до изданијата за тековната година потребна е претплата. За печатено издание годишната претплата изнесува 16.650 денари, а месечната рата изнесува 1.650 денари[5]. За електронско издание годишната претплата изнесува 7.000 денари по корисник[6]. Имајќи ги предвид стандардите поставени од страна на Венецијанската Комисија и уставните одредби, оваа состојба е целосно спротивна на принципот на владеење на правото и уставот. Граѓаните (физичките и правните лица) не треба да плаќаат ниту еден денар за да се запознаат со општите правните прописи на државата, а со тоа и за нивните права и обврски, бидејќи државата има обврска да ги запознае граѓаните со општите правни прописи! За подетално уредување на објавувањето на општите правни прописи на државата, Собранието има донесено Закон за објавување на законите и другите прописи и акти во Службен весник на Република Северна Македонија[7] (Закон за објавување на општи правни прописи). Според член 2 од Законот „објавувањето на законите и другите прописи, акти и издавањето на службеното гласило Службен весник на Република Северна Македонија е од јавен интерес“, а оваа дејност од јавен интерес според член 11 од истиот закон ги врши Јавното претпријатие Службен весник на Република Северна Македонија – Скопје. Член 11 од Законот го проширува делокругот на ЈП Службен весник и пропишува дека „врши и издавачки работи (издавање на книги, збирки на прописи, списанија и други видови изданија), во печатена или електронска форма, издава/одржува база на прописи во Република Северна Македонија во електронска форма, организира и одржува едукативни семинари (советувањa), како и други работи утврдени со Статутот на претпријатието, ако вршењето на тие работи не го попречува издавањето на службеното гласило „Службен весник на Република Северна Македонија“. Според член 14 став 1 од Законот средствата за работа на ЈП се обезбедуваат од приходи од своето работење и тоа од: - претплата, односно продажба на службеното гласило „Службен весник на Република Северна Македонија“ во печатена и електронска форма и на другите изданија кои ги издава Јавното претпријатие, во печатена и електронска форма, - објавените акти, огласи, јавни повици, јавни конкурси, неважечки документи и други објави утврдени во членот 10 ставови 2 и 3 од овој закон, - надоместоци за извршени услуги, приходи од базата на прописи во Република Северна Македонија во електронска форма и - приходи од друга издавачка дејност во печатена или електронска форма, едукативни семинари и од други извори. Член 14 дава основ за наплаќање на пристап до изданијата на службен весник, но не утврдува износ на претплата, ниту упатува со каков акт ќе се утврди овој износ. Во член 20 од законот е пропишано дека „надлежностите, организацијата и работењето на органите на Јавното претпријатие, како и други прашања од значење за работењето на Јавното претпријатие поблиску се утврдуваат со Статутот“. Па, претпоставуваме дека прашањето за утврдување на износот на претплатата е уредено со Статутот на ЈП. Меѓутоа, статутот на ЈП Службен весник не е објавен на нивната веб страница, што доволно зборува за нетранспарентноста на ова јавно претпријатие, иако основната цел на неговото постоењето и функционирање е токму општите правни прописи, како што е нивниот статут, да се направат јавни. Ниту пак формуларите за претплата[8], кои се објавени на веб страницата на Службениот весник не содржат основ по кој е утврдена претплатата. Оваа состојба е целосно спротивна на владеењето на правото. Општите правни прописи на државата (законите и другите подзаконски општи правни акти) не смеат да се комерцијализираат. За нив не треба да се наплаќа ниту еден денар, бидејќи со нив се уредуваат општествените односи т.е. поведението на граѓаните и нивните права и обврски, заради што државата има обврска да ги запознае граѓаните со овие прописи. Да сумираме - Како точно се повредува принципот на владеење на правото? Со ограничувањето или условувањето на пристапот до тековните изданија на службениот весник, со претплата на одреден паричен износ, се повредува член 8 од Уставот со кој се утврдува владеењето на правото како уставна вредност и член 52 од Уставот со кој се утврдува обврската на државните органи да ги објавуваат правните прописи. Уставот не пропишува изречно дека пристапот до службениот весник е бесплатен, но тоа не значи дека овие уставни одредби треба да се интерпретираат во таа насока. Поточно, Законот за објавување на прописите треба да се интерпретира во светло на член 8 од Уставот, односно владеењето на правото и правната сигурност како негов составен елемент и аналогно на тоа целта која треба да биде постигната со член 52 став 2 и 3 од Уставот кој уредува објавување на општите прописи пред нивно влегување во сила. Целта на оваа уставна одредба е граѓаните да бидат запознаени со правните правила кои државата ги пропишува пред тие да стапат на сила и почнат да се применуваат, а тоа не може да се оствари со ограничување, односно условување со плаќање на претплата. Уставот на Република Хрватска во член 90 содржи скоро идентични одредби како оние во член 52 од Уставот на РСМ, а кои се однесуваат на објавувањето на општите правни прописи на државата. Притоа, пристапот до Народниот весник на Република Хрватска (еквивалент на Службениот весник во РСМ) е бесплатен и лесно пристапен по електронски пат на нивната веб страница[9]. Ист е случајот и со Службениот весник (Uredni List) на Република Словенија[10]. Службениот весник на Сојузна Република Германија[11] и Република Франција[12] се бесплатни, а се наплаќаат само дополнителни услуги. За жал, ова не е случај со нашата држава. Не може да зборуваме за владеење на правото кога граѓаните имаат ограничен, односно условен пристап до општите правни прописи на државата. Оваа апсурдна и неуставна состојба е индикативна за (ниската) правната и политичката култура во државата. Не може да се занемари впечатокот дека ЈП Службен весник има прогласено сопственост врз законите, кои впрочем се донесени од претставничкиот орган на граѓаните. Овој оксиморон сериозно ги загрозува владеењето на правото и правната сигурност во државата. Оваа апсурдна состојба може да се коригира на неколку начини: 1) Доколку Собранието пристапи кон измени на Законот за објавување на општите правни прописи и уреди дека пристапот до службениот весник не се наплаќа. 2) Доколку ЈП Службен весник пристапи кон измена на сопствените подзаконските акти со кои се утврдени износите за претплата, така што во истите ќе биде утврдено дека пристапот до општите правни акти на државата ќе бидат бесплатни, додека за останатите услуги пропишани со член 14 од Законот за објавување на општите правни прописи (објавување на комерцијални изданија, одржување на обуки, советувања и сл.) може да ги наплаќа. 3) Доколку Уставниот суд поведе постапка и утврди неуставност на член 14 став 1 алинеја 1 од Законот за објавување на општите правни прописи.   [1] Rule of Law Checklist, European Commission for Democracy Through Law (Venice Commission), 2016 https://www.venice.coe.int/images/SITE%20IMAGES/Publications/Rule_of_Law_Check_List.pdf [2] Ibid (стр. 25) [3] Устав на Република Северна Македонија https://www.sobranie.mk/content/Odluki%20USTAV/UstavSRSM.pdf [4] Веб страница на Службен весник на Република Северна Македонија https://www.slvesnik.com.mk/ [5] Формулар за претплата за печатено издание на Службен весник https://www.slvesnik.com.mk/content/pdf/Poracka_SLVesnik_Pecatena_Forma_2025.pdf [6] Формулар за претплата за електронско издание на Службен весник https://www.slvesnik.com.mk/content/pdf/Poracka_Elektronsko_izdanie_2025.pdf [7] Закон за објавување на законите и другите прописи и акти во службен весник на Република Северна Македонија, Службен весник на Република Македонија“ бр. 56/99 и 43/02 и „Службен весник на Република Северна Македонија“ бр. 21/21 https://www.slvesnik.com.mk/content/pdf/Zakon_za_SLVesnik_precisten.pdf [8] Формулар за претплата за печатено издание на Службен весник https://www.slvesnik.com.mk/content/pdf/Poracka_SLVesnik_Pecatena_Forma_2025.pdf , Формулар за претплата за електронско издание на Службен весник https://www.slvesnik.com.mk/content/pdf/Poracka_Elektronsko_izdanie_2025.pdf [9] Веб страница на Народниот весник на Република Хрватска https://narodne-novine.nn.hr/search.aspx [10] Веб страница на Uredni List на Република Словенија https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs [11] Веб страница на Службениот весник на Сојузна Република Германија https://www.bundesanzeiger.de/pub/en/start?9 [12] Веб страница на Службениот весник на Република Франција https://www.legifrance.gouv.fr/

Дискусија за модалитетите за воспоставување на Академија за стручно усовршување на административни службеници

Дата: 28.10.2025

На 28.10.2025 година одржавме настан на кој дискутираме за визијата и модалитетите за воспоставување на Академијата за стручно усовршување и обука на државните службеници, заедно со претставници од централните институции и експерти од областа на јавната администрација Настанот беше отворен со обраќања од страна на Министерот за јавна администрација, Горан Минчев, Амбасадорот на Република Франција H,E. Christopher Le Rigoleur и извршната директорка на ЦУП Неда Малеска Сачмароска. После поздравните обраќања, своја презентација имаа претставници од Генералниот директорат за администрација и државна служба на Франција (DGAFP), кои ги запознаа присутните со структурата на јавната администрација во Франција. Првиот панел на тема „Меѓународни искуства и национални приоритети“, го модерираше програмската координаторка на ЦУП Искра Белчева Ристовска, а свои излагања имаа експерти од областа на јавната администрација и јавниот менаџмент, кои ги презентираа искуствата на повеќе држави во однос на моделот на обука на административни службеници. Во рамки на овој панел говореа Неда Малеска Сачмароска, Есма Адиловиќ Фалиќ, Jean-Michel Eymeri-Douzans и Наталија Шикова. Проф. д-р Jean-Michel Eymeri-Douzans, од Scinces Po во Тулуз, ги сподели искуствата од францускиот систем за обука на државните службеници и истакна дека „потребен е добар систем на обука во јавниот сектор, особено за младите кадри да можат професионално да се развиваат и изградат во високо стручни лица кои ќе и служат на државата. Раководниот кадар исто така треба да следи обуки, за да се проверуваат и зајакнуваат нивните компетенции. Но, на крајот од денот клучна е културата, односно административна култура. Службениците треба да бидат свесни дека обуката е дел од нивниот личен развој и развојот на администрацијата.“ Проф. д-р Наталија Шикова, од Меѓународниот Балкански Универзитет во Скопје, на присутните им ги претстави различните системи за обука на државните службеници со посебен фокус на системите во Германија, Италија и Франција, а согласно споредбена анализа за модалитетите за воспоставување на Академија за стручно усовршување на административни службеници. Покрај споделувањето на искуствата од европските држави, во дискусијата проф. Шикова истакна дека „треба да се направи разлика помеѓу универзитетско знаење и стручната обука. Работата на Академијата треба да биде насочена кон компетенции и вештини, а не кон теорија. Секако треба да има теоретска основа, но практичните знаења треба да предничи и предавачите во Академијата не треба да бидат академски кадар, туку лица од пракса. Не треба обуките да бидат теоретски како на факултетите, а слушателите треба да добијат конкретни и практични вештини и знаења кои ќе им користат во работата.“ Д-р Неда Малеска Сачмароска, извршна директорка на ЦУП, ги презентираше подетално карактеристиките на британскиот модел за обука и стручно усовршување на административните службеници и фокус стави на потребата од следење на трендовите во дигиталната сфера, при што истакна дека „во една ваква нова и динамична реалност, јавната администрација ќе мора да се прилагоди и да конечно разбере дека институциите мора да негуваат културата на учење и да им овозможат на своите вработени да развиваат нови компетенции. Оттука, раководните структури да не гледаат на едукацијата, обуките и другите форми на учење единствено како на трошок, туку како инвестиција со највисок приход, инвестиција во иднината на државата.“ Есма Адиловиќ Фазлиќ, раководител на служба за реформа на јавната администрација во МЈА, се осврна на идните чекори кон воспоставување на Академијата и истакна дека „Ние веднаш нема да ги достигнеме британскиот и францускиот модел, но сме на добар пат и имаме добар почеток. Академијата има за цел да ги зајканува знаењата и компетенциите на административните службеници и следствено да создава кометентна јавна администрација во целина која ќе испорачува подобри резултати. Но, за ефикасно остварување на оваа цел клучни ќе бидат кадарот во Академијата и обучувачите. “ Вториот панел на тема „Искуства за начинот на функционирање на постоечките обуки за вработените во јавниот сектор“, го модерираше проектната координаторка на ЦУП Анета Иванова Стојаноска, а свои излагања имаа претставници од централни институции кои испорачуваат обуки за вработените во јавниот сектор во специфични области. Во рамки на овој панел говореа Александра Лулкоска, Рита Глигоријевска, Весна Новаковиќ, Габриела Маџоска и Агрон Меџити. Учесниците на овој панел ги презентираа начините на кои тие во специфични области (јавни финансии, даноци, јавни набавки и родова еднаквост) организираат едукација на државните службеници, но и на поширока група луѓе. Анета Иванова Стојаноска, проектна координаторка во ЦУП, го заклучи овој панел потсетувајќи дека „системот на обука во јавниот сектор кај нас е дисперзиран во повеќе институции кои испорачување на обуки во специфични области. Со воспоставувањето на Академијата за стручно усовршување и обука на административните службеници треба да се внимава да не настане преклопување во надлежностите и да се воспостави ефикасна соработка. Сепак Академијата треба да биде централно тело каде ќе се обучуваат административните службеници. “ После панел дискусиите присутните во три работни групи ги дискутираа можностите и предизвиците во однос на модалитетите за воспоставување на Академијата за стручно усовршување и обука на административните службеници. Резултатите од дискусијата ќе бидат земени предвид при изработката на подзаконските акти кои произлегуваат од Законот за Академија за стручно усовршување и обука на административните службеници. Во наредните денови ќе споделиме повеќе детали од настанот. Настанот е организиран во рамки на проектот „Поддршка за воспоставување на Академија за стручно усовршување и обука на административните службеници“, кој е спроведен во партнерство на Центарот за управување со промени (ЦУП) и Министерството за јавна администрација (МЈА), а кој е поддржан од Амбасадата на Република Франција.

Дискусија со претставници на институциите во врска со новите закони за вработените во јавниот сектор и административните службеници

Дата: 27.09.2025

На 25 и 26 септември во Велес се одржа дискусија за нотирање на предизвиците во Законот за вработените во јавниот сектор и Законот за административните службеници. на средбата присуствуваа претставници од Министерството за јавна администрација, Агенцијата за администрација и Државниот управен инспекторат. Средбата беше организирана од центарот за управување со промени во рамките на проектот „Поттикнување на доброто управување и реформите во јавната администрација“ поддржан од National Endowment for Democrasy NED.  На средбата, во атмосфера на конструктивен дијалог, се дискутираше за можните решенија кои ќе бидат дефинирани во подзаконските акти кои произлегуваат од Законот за вработените во јавниот сектор и Законот за администраивните службеници. Дискусијата беше насочена кон нотирање на клучните елементи кои треба да бидат дел од подзаконските акти, а врз основа на кои ќе се обезбеди стратешки пристап во управувањето со човечките ресурси во администрацијата, заснован на заслуги, јасни и прецизни критериуми за вработување, унапредување и мобилност во јавната служба, соодветни индикатори за мерење на ефектите од работата и остварувањето на институционалните приоритети, како и дефинирање на механизмите за одговорност, отчетност и транспарентност во постапувањето. На средбата и претходеше анализата на ЗАС и ЗВЈС која ја подготви ЦУП, а која можете да ја прочитате на следниов линк: https://cup.org.mk/publication/policy-paper-analysis-of-laws-on-public-sector-employees-and-administrative-officials 

Истражувања во
нашиот фокус

Истражувања

Нашата цел како организација е да придонесеме кон позитивни промени во општеството преку подобри јавни политики.

Нашите истражувања и анализи се однесуваат ан следните области:

  • Добро управување
  • Реформа на јавната администрација
  • Парламентарна демократија
  • Локална самоуправа
  • Човекови права
  • Европски интеграции

Повеќе за нашите истражувања keyboard_arrow_right

Проекти

Поддршка за воспоставување на Академијата за стручно усовршување и обука на административните службеници

Овој проект има за цел да придонесе кон реформата на јавната администрација преку  поддржување на  воспоставувањето на Академијата за стручно усовршување и обука на административните службеници. Реализацијата на проектот е поддржана од Амбасадата на Република Франција во Република Северна Македонија, а проектните активности ќе се имплементираат во соработка со Министерството за јавна администрација. Проектот исто така има за цел зајакнување на капацитетите на административните службеници преку пилотирање на програми за обуки за јавната администрација. Странска експертиза ќе биде вклучена во реализација на проектот, експерти од Националниот институт за јавна администрација на Франција (INSP) и Генералната дирекција за администрација и јавна служба (DGAFP) ќе споделат искуства и добри практики од француската администрација.

Период: 01.08.2025 - 30.07.2026

Донатор:
Амбасада на Република Франција во Северна Македонија

Ресурсен центар за родово одговорно креирање на политики и буџети (Втора Фаза)

Во втората фаза во периодот од 2024 до 2026 година, проектот има за цел да ја подобри родовата еднаквост и родово одговорното буџетирање (РОБ) во Северна Македонија преку континуирана поддршка и развој на Ресурсниот центар за родово одговорно креирање политики и буџетирање. Оваа иницијатива, предводена од UN Women и Министерството за труд и социјална политика (МТСП), а имплементирана од Центарот за управување со промени (ЦУП), има за цел да го унапреди капацитетот на државните службеници во интегрирање на родови перспективи во процесите на креирање политики и буџетирање. Основната цел е да се осигура дека владините политики и буџети ги рефлектираат и одговараат на потребите и на жените и на мажите, особено фокусирајќи се на најранливите групи.

Период: 01.06.2024 - 01.06.2026

Донатор:
UN Women

Модел за обликување младински политики - Младински набљудувачи

Проектот „Модел за обликување на младински политики - Младински набљудувачи“ е 24-месечна иницијатива која има за цел да создаде нов модел за младинско вклучување во политиката и општеството наречен „Y-Os“ (Youth Observers). Овој проект вклучува учесници од Албанија, Северна Македонија, Косово и Италија, поттикнувајќи политички дијалог, соработка, вмрежување и размена на најдобри практики. Таа има за цел да ги подигне капацитетите на младите и да промовира стратешка соработка помеѓу младинските организации низ овие региони.

Период: 31.03.2024 - 31.03.2026

Донатор:
Европска Унија

Подобрување на организациската структура на Патронажната Служба

Програмат на УНИЦЕФ во РСМ во периодот 2020-2025 се фокусира на политики релевантни на децата, примарно здравствени, социјална заштита и образование. Предложената соработка се вбројува во очекуваните резултати повразни со здравство. УНИЦЕФ детектираше дека  „во здравствениот секотр“ има недоволен акцент врз превентивната и примарната грижа и владата главно се фокусираше на градење болници, набавување на скапа опрема и имаше бенефит од  неправилни набавки. Придонесот на ЦУП ќе опфати aспекти поврзани со институционална организација и развој, развој на човечкиот капитал, поточно систематизација на работни позиции, опис на работни позиции и копетенции (општи и професионални) како и менаџмент на перформансите и проценки. Подобрено функционирање на Патронажната служба како дел од здравствениот сектор, значајно и индиректно ќе придонесе кон благосостојбата на децата во државта.  

Период: 01.11.2021 - 01.06.2022

Донатор:
УНИЦЕФ

Дигитализација на услуги во образовниот сектор

Фокусот на овој проект ќе биде дополнително дигитализирање на услугите во образовниот сектор, кои често се користат и можат да имаат поголемо влијание и за корисниците и за МОН како давател на услуги. Проектот ќе опфати целосна дигитализација на овие услуги (достигнување на трансакциско ниво според одредниците на ЕУ), обезбедувајќи поддршка во реорганизирање на внатрешните процеси во МОН за овие услуги, градење на капацитети на администрацијата во МОН за администрирање на услугите и дизајнирање и испорака на промотивна кампања за мотивирање на релевантните групи на корисници  на е-услугите.

Период: 01.10.2021 - 31.03.2022

Донатор:
Проектот е финансиран од Владата на Обединетото Кралство, преку Британската амбасада Скопје

Поддршка на реформи за управување во Министерството за одбрана на Северна Македонија

Крајниот резултат на проектот ќе биде подобрување на ефективноста и ефикасноста на МО преку функционално управување со јавните набавки. Среднорочно и долгорочно, развиениот е-систем за управување со јавни набавки треба да овозможи навремено планирање и подготовка на набавки и успешна имплементација на тендерските постапки со стандардизирани документи, притоа минимизирајќи го ризикот од корупција и судир на интереси. Вистинскиот процес за јавни набавки го презема Бирото за јавни набавки, така што овој проект ќе го подобри планирањето и координацијата на набавките.

Период: 15.09.2021 - 31.03.2022

Донатор:
Проектот е финансиран од Владата на Обединетото Кралство, преку Британската амбасада Скопје

Мерки за зајакнување на женски бизниси по Ковид-19

Проектот „Мерки за зајакнување на женски бизниси по КОВИД-19“ е насочен кон развој на женското претприемништво и спроведување на активности, изнаоѓање решенија и нудење предлог мерки за ревидирање на постоечките владини програми кои што се насочени кон деловниот сектор, со цел да се олеснат економските последици кои произлегоа од кризата COVID-19, со посебен фокус на поддршка на женското претприемништво.

Проектот се спроведува во три општини (Скопје, Охрид и Битола) од јули 2021 година и ќе трае до октомври 2022 година.

Главната цел на проектот е да се идентификуваат последиците и предизвиците со кои се соочиле жените претприемачки во услови на Ковид и да се обезбеди целосна поддршка во надминување на овие последици, унапредување на постоечките бизнис практики, воведување на нова технологија и дигитализација на процесите и политиките на управување. Идејата е да се обезбедат долгорочни решенија за раст и развој на женските бизниси и да се пренесат добри практики кај oстанатите бизниси погодени од Ковид кризата. За таа цел, ќе се работи со идентификувани 9 претпријатија во сопственост на жени, преку процес на осум месечно менторство од страна на експерти од повеќе области. 

Период: 15.07.2021 - 15.10.2022

Донатор:
The Balkan Trust for Democracy

Поддршка на мисијата на СИГМА за годишна оценка за напредокот на јавната администрација

Центарот за управување со промени ја подржувa мисијата на СИГМА за годишна оценка на напредокот на јавната администрација во Република Севрна Македонија за 2021 година, преку обезбедување на локална експертиза и логистика на персоналот и меѓународните експерти ангажирани од СИГМА. Активностите вклучуваа поддршка на Министерството за информатичко општество и администрација во организација и координација на состаноци со релевантните институции, обезбедување на релевантни документи, преглед и анализа на доставената документација од институциите и поддршка на подготовката на извештајот на СИГМА.

Период: 15.03.2021 - 30.06.2021

Донатор:
СИГМА- ОЕЦД

Вклучување на младите во конструктивен дијалог: Комунистичкото минато во современ Западен Балкан

Проектот Вклучување на младите во конструктивен дијалог: Комунистичко минато во современ Западен Балкан е проект финансиран од Програмата Европа за граѓаните, Европско сеќавање.

Вклучува студенти, практичари и академици од Албанија, Македонија, Франција и Италија и има за цел да го поттикне националниот и транснационалниот младински активистички дијалог за одразот на минатите комунистички режими во современиот Западен Балкан (ЗБ).

Активностите на проектот предвидуваат различни тематски 4 работилници во 4 различни земји кои се занимаваат со темите што го рефлектираат минатиот комунистички режим (како што се правила, норми, права, практики и обичаи); националните идентитети и колективната меморија во проширената Европа; политичката култура и социјалните промени во посткомунистичката транзиција, завршувајќи со конференцијата што ќе се фокусира на посткомунизмот и демократијата во ЗБ.

Проектот е партнерство помеѓу Центарот за компаративни и меѓународни студии CCIS; Mesdheu Center (MC) Qendra SHKENCE DHE INOVACION PER ZHVILLIM (SCiDEV) (од Албанија); Центар за управување со промени (од Северна Македонија); Patrimoine sans Frontières (PSF) (Франција) и PERIPLI -Culture e Società Euromediterranee (Италија)

 

Период: 01.02.2021 - 01.07.2022

Донатор:
Програмата Европа за граѓаните

Институционален грант од програмата ЦИВИКА МОБИЛИТАС

Институционалниот грант е поддржан од страна на програмата Цивика мобилитас, која е проект на Швајцарската агенција за развој и соработка (СДЦ), претставена од Швајцарската амбасада во Република Северна Македонија. Грантот му овозможува на ЦУП да спроведе активности за институционален развој и организациско јакнење.

Период: 01.07.2019 - 30.06.2022

Донатор:
Цивика мобилитас - Швајцарска агенција за развој и соработка

Програма за парламентарна поддршка

Програмата за парламентарна поддршка, дава поддршка на Собранието на Република Северна Македонија во неговите напори за независност преку градење на консензус, структурни реформи и градење на капацитетите за институционален развој на Собранието, неговата законодавна и надзорна улога, неговата институционална транспарентност и отчетност.

Програмата за парламентарна поддршка е имплементирана од Националниот демократски институт (НДИ), Центарот за управување со промени и Институтот за демократија Социетас цивилис (ИДСЦС) со цел поддршка на стратешкото планирање на Собранието; реформите на системот за управување со човечки ресурси; подобрување на проценката на влијание на регулативата и процесите за јавни набавки; заложбите за отворени податоци и преку мерење на јавното мислење и мониторирање на реформските напори, вклучително и поголемо учество на јавноста во процесите на креирање политики.

Период: 01.07.2018 - 31.08.2027

Донатор:
Швајцарска агенција за развој и соработка

Каталог на услуги

Управување со податоци

Управување со квалитет

ЕУ интеграции

Mеки вештини

Проектен менаџмент

Организациски вештини

Јавна администрација

Родова еднаквост и недискриминација

Наши платформи

Платформа за следење на предизборни ветувања - odgovornavlada.mk

Портал за женско претприемништво - womenpoweron.mk

Национален портал за отворени податоци - data.gov.mk

Веб портал за следење на резултатите во добро управување на општините - оpstina.mk

Веб портал за поврзување на МСП со мулти-национални компании - kompanii.mk

Веб портал за истражувачки стории - istrazi-fakti.org.mk

Веб портал за оценка на јавните услуги - javni-uslugi.mk

Иницијативи

Ниту еден предизвик не е доволно голем доколку постои заедничка иницијатива

Поднеси и поддржи иницијативи keyboard_arrow_right
embed google maps
terms and conditions sample