Citizen-centric approach to delivery of public services | CCM
Share

Citizen-centric approach to delivery of public services

The main concept of the project is developing citizen-centric public services, which sets citizens’ interests and needs as the guiding criteria for designing and delivering services rather than those of the service provider. The activities of the project largely encompass strengthening the capacities of CSOs for safeguarding citizens’ interests and their fundamental rights, thus contributing to one of the pillars of modern democracies – accountable, transparent, participatory, inclusive and effective public administration with high quality of service delivery for citizens. Therefore, the project will provide a participatory process, led by civil society working in close collaboration with competent institutions in order to identify measures for streamlining service provision, reduce costs for citizens and the administrative burden, and identify key services which should be improved and ultimately provided electronically.

Period 01.12.2017 - 31.05.2019

Donor: European Union

Project beneficiary: Citizens, civil society organisations and public administration bodies

Main goal:

To strengthen civil society involvement in public administration reform as a priority EU integration-related reform process. The project is aiming to contribute to establishing a solid network for dialogue and pursuing change in the quality of public services, which is considered part of good governance and one of the main EU pillars in public administration reforms (PAR).

Expected results:

  • Strengthened capacities of CSOs for active participation in public service policy development, monitoring and evaluation;
  • Multi-stakeholder consensus for efficient and sustainable service delivery improvements in place, taking into consideration assurance of equal access and potential for e-services.

The project is funded by the European Union



Project gallery

Final conference of the project "Citizen-centric approach to delivery of public services"

Public debate on topic "How to make accessible and better quality citizen-oriented services"

Workshop on "Improving information and = involvement of citizens in the delivery of public services with innovative e-tools"

working meeting for filling the catalogue for public services

Working meeting of entrants in the Catalog of Public Services and Verifiers from the Ministry of Finance and the Public Revenue Office

Workshop on „Active citizens for better public services"

Мрежа на граѓански организации за подобрување на јавните услуги

Video

The needs of the citizens should be the basis for improving the public services

Со дигитална трансформација до поголема инклузија и подобри јавни услуги

Мрежа на граѓански организации за подобрување на јавните услуги и на локално ниво

Кои се најголемите проблеми во испораката на јавни услуги според граѓаните?

Отворена комуникација меѓу институциите и граѓаните за подобри јавни услуги

Земјите од ЕУ голем процент од јавните услуги им ги овозможуваат на граѓаните онлајн

Земјите од ЕУ голем процент од јавните услуги им ги овозможуваат на граѓаните онлајн. Естонија е лидер со 99% од јавните услуги достапни онлајн. Да ги подобриме јавните услуги според Европски стандарди.

Национален портал- Каталог на јавни услуги

За прв пат во земјата е изработен Каталог кој ги попишува сите услуги од институциите во јавниот сектор и овозможува целосни, јасни и недвосмислени информации за добивање на услугите.

МРЕЖА НА ГРАЃАНСКИ ОРГАНИЗАЦИИ за заедничка работа на подобрување на јавните услуги

Приклучете ја вашата граѓанска организација во МРЕЖАТА НА ГРАЃАНСКИ ОРГАНИЗАЦИИ за заеднички да работиме на подобрување на јавните услуги, како и заедничко спроведување мерки од Стратегијата за реформа на јавната администрација 2018-2022 во делот посветен на испорака на јавни услуги.

Што е потребно за да добиете јавна услуга?

Граѓаните сметаат дека не сите се еднакво третирани од страна на институциите, дигиталните услуги овозможуваат еднаков третман за сите.

Колку пати ја контактирате институцијата за да добиете јавна услуга?

Јавна администрација со висококвалитетни услуги за граѓаните

Str.Mitropolit Teodosij Gologanov no.34a,
1000 Skopje, North Macedonia

Tel: +389 2 6092 216
e-mail: info@cup.org.mk