The main concept of the project is developing citizen-centric public services, which sets citizens’ interests and needs as the guiding criteria for designing and delivering services rather than those of the service provider. The activities of the project largely encompass strengthening the capacities of CSOs for safeguarding citizens’ interests and their fundamental rights, thus contributing to one of the pillars of modern democracies – accountable, transparent, participatory, inclusive and effective public administration with high quality of service delivery for citizens. Therefore, the project will provide a participatory process, led by civil society working in close collaboration with competent institutions in order to identify measures for streamlining service provision, reduce costs for citizens and the administrative burden, and identify key services which should be improved and ultimately provided electronically.
Period 01.12.2017 - 31.05.2019
Donor: European Union
Project beneficiary: Citizens, civil society organisations and public administration bodies
Main goal:
To strengthen civil society involvement in public administration reform as a priority EU integration-related reform process. The project is aiming to contribute to establishing a solid network for dialogue and pursuing change in the quality of public services, which is considered part of good governance and one of the main EU pillars in public administration reforms (PAR).
Expected results:
The project is funded by the European Union
Земјите од ЕУ голем процент од јавните услуги им ги овозможуваат на граѓаните онлајн. Естонија е лидер со 99% од јавните услуги достапни онлајн. Да ги подобриме јавните услуги според Европски стандарди.
За прв пат во земјата е изработен Каталог кој ги попишува сите услуги од институциите во јавниот сектор и овозможува целосни, јасни и недвосмислени информации за добивање на услугите.
Приклучете ја вашата граѓанска организација во МРЕЖАТА НА ГРАЃАНСКИ ОРГАНИЗАЦИИ за заеднички да работиме на подобрување на јавните услуги, како и заедничко спроведување мерки од Стратегијата за реформа на јавната администрација 2018-2022 во делот посветен на испорака на јавни услуги.
Граѓаните сметаат дека не сите се еднакво третирани од страна на институциите, дигиталните услуги овозможуваат еднаков третман за сите.